Nöroloji Uzmanlık Öğrencisi Eğitim Programı Sorumlusu Görevlendirilme Esasları a) Uzmanlık Öğrencisi Eğitim Sorumlusu klinikte tam gün çalışan profesör veya doçent ünvanına sahip öğretim üyeleri arasından sırayla belirlenir. Eğitim sorumlusu aşağıdaki koşulları karşılamalıdır. b) Klinikte en az 5 yıllık eğitim hizmeti vermiş olmak, c) Eğitici eğitimi, iyi klinik uygulamalar sertifikaları bulunmak, d) Son iki yıl içinde SCI kapsamında en az biri özgün araştırma makalesi olmak üzere iki makalesi bulunmak, e) Eğitici olarak görev yaptığı süre içerisinde herhangi bir ceza almamış olmak,
Görev Tanımları a) Eğitim Sorumlusu anabilim dalı başkanı ile istişare etmek ve görüşünü almak suretiyle; b) Nöroloji uzmanlık eğitiminin, Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği esaslarına uygun olarak yürütülmesini sağlamak, c) Tıpta ve diş hekimliğinde uzmanlık eğitimi yönetmeliği kapsamında tıpta uzmanlık kurulu tarafından kabul edilen TUKMOS Nöroloji çekirdek eğitim müfredatlarını uygulamak, uygulanmasını takip etmek ve kanıta dayalı tıp bilgileri doğrultusunda eğitim programını sürekli güncellemek, d) Uzmanlık eğitimine yeni başlayan uzmanlık öğrencilerine en geç bir ay içinde ‘Uyum Programı’ eğitimi verilmesi için dekanlıkla koordinasyonu sağlamak, eğer dekanlık tarafından bu program hemen sağlanamayacak ise Nöroloji Anabilim Dalı içinde “Uyum Programı” verilecek şekilde planlama yapmak ve eğitimin içeriğini hazırlamak ve uygulamak, e) Her yıl Haziran ayı sonuna kadar gelecek eğitim öğretim yılının Nöroloji Uzmanlık Öğrencisi Eğitim programını hazırlamak, eğiticiler ve eğitilenlerin görüşlerine sunmak, f) Eğitici ve eğitilenlerden gelen geri bildirimler doğrultusunda eğitim programını gözden geçirmek ve gerekli durumlarda güncellemek. g) Uzmanlık öğrencilerinin rotasyonlarını, TUKMOS Nöroloji Komisyonu’nun belirlediği planlamalara uygun olarak yapmalarını sağlamak, h) Pandemi, deprem gibi olağanüstü durumlarda rotasyonların başka eğitim kurumlarında yapmalarını sağlamak için planlama yapmak ve gerekli girişimlerde bulunmak, i) Uzmanlık öğrenci(ler)si göreve başladıktan en geç 3 ay içerisinde danışman belirleme ilkeleri doğrultusunda danışmanı belirlemek, j) Uzmanlık öğrencisinin ikinci eğitim dönemi başında Nöroloji Anabilim Dalı tez danışmanı belirleme ilkelerine göre tez danışmanını belirlemek, k) Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği esaslarına uygun olarak altı ayda bir uzmanlık öğrenci(ler)sinin bilimsel ve uygulamalar açısından değerlendirilmesini için gerekli faaliyetleri koordine etmek, l) Uzmanlık öğrencilerinin altı aylık değerlendirme sınavlarından almış oldukları notların dekanlığa ulaştırılmasını sağlamak, ilgili belge ve formları düzenlemek, m) Uzmanlık eğitimi programının etkinlik ve verimliliğini takip etmek üzere Kurum tarafından oluşturulan Tıpta Uzmanlık Eğitimi Takip Sistemi (UETS)’nin etkin kullanılmasını sağlamak, n) Asistan karnelerini güncel TUKMOS Nöroloji müfredatına göre düzenlemek, o) Asistan karnelerini üç ayda bir gözden geçirmek, yapılan eğitim faaliyet ve uygulamaların zamanında ve düzgün olarak işlendiğini kontrol etmek, p) Klinikte görevli diğer eğiticiler arasında eşgüdüm ve koordinasyonu sağlamak, r) Uzmanlık eğitimi programının etkinlik ve verimliliğini takip etmek, eğitim programının sağlıklı yürütülmesi için eğitim kaynakları ve standartlarını oluşturarak, s) Kliniğin yıllık eğitim ve kongre/sempozyum/toplantı gibi programlarını hazırlamak, ş) Uzmanlık öğrencisinin uzmanlık eğitim süresi boyunca 2 yılda bir Ulusal Nöroloji Kongresi, bir kez olmak kaydıyla İnme akademisi, EEG-EMG kongresi, Nöromusküler hastalıklar, Epilepsi, Hareket bozuklukları, Demiyelinizan hastalıklar, Uyku Bozuklukları, Başağrısı kış okulu, Nörogenetik/Nörometabolizma kongre/sempozyum/toplantıları gibi etkinliklere bildirili olmak koşulu ile katılımını sağlamak, t) En az üç aylık olacak şekilde başasistan ile birlikte çalışma programı uzmanlık öğrencilerinin eğitim süreleri ve müfredatta belirlenen yeterlilik ve yetkinliklerine uygun çalışma programı yapmak ve çizelgeleme hazırlamak, u) İzin, sağlık problemleri, sosyal problemler gibi özel durumlarda çalışma program ve çizelgelemesinin revize edilmesini sağlama, çizelgeleri oluşturmak üzere idari sorumluya bildirmek, v) Klinikte bilimsel veri tabanlarına erişimi sağlamak, Çukurova Üniversitesi Kütüphanesine hastane ve evden erişim olanakları hakkında eğitilenleri bilgilendirmek, y) Tıpta ve diş hekimliğinde uzmanlık eğitimi yönetmeliği kapsamında tıpta uzmanlık kurulu tarafından kabul edilen çekirdek eğitim müfredatlarını uygulamak, uygulamasını takip etmek, ve genişletilmiş eğitim müfredatını oluşturmak, z) Uzmanlık eğitimine yeni başlayan uzmanlık öğrencilerine oryantasyon eğitimi verilmesi için planlama yapmak ve eğitimin içeriğini hazırlamak.
|